Historisch nieuws - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Historisch nieuws - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Historisch nieuws

Door:

Blijf op de hoogte en volg jantien

03 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lagen we eindelijk uitgeput op bed, komt Hanneke de kamer in gelopen. Sorry zegt ze maar Obama gaat een persconferentie geven, unieke gebeurtenis op Zondag avond 22.30
Wij zo duf als wat maar laten we maar afwachten wat er aan de hand is. Hanneke helemaal hyper, het is natuurijk haar werk, daarvoor is ze hier!
Tv aan en maar afwachten wat er gaat gebeuren. Af en toe viel ik weer in slaap aangezien Obama een uurtje later zijn persconferentie hield.
Osama Bin Laden is dood!!!!!
Wat een wereldnieuws en wij mogen dat meemaken in de stad die bijna 10 jaar geleden zo zwaar is getroffen door die man.
Toch weer ingedut na het nieuws, Hanneke niet, die ging gewoon nog effe door met werken. Dat is natuurlijk het voordeel van 6 uur achter lopen op NL.
Maandagochtend 6.30 gaat Hanneke weer de deur uit onderweg naar Ground Zero voor een verhaal.
Morice heeft last gekregen van zijn oog, zo erg dat we toch maar een dokter moeten gaan opzoeken. Downtown wij naar de clinic, hij werd onderzocht door een Mc Steamy dokter!!!!! Tja, ons Engels is uitstekend maar als ze met medische termen gaan gooien tja dan weten we het niet meer. Hij heeft pillen en zalf gekregen. Of we even het consult willen afrekenen, $95 dollar.
Morice heeft gelukkig geen pijn maar hij ziet er niet uit met z'n oogje, dus hij zit hele dagen met zijn zonnebril op, ook binnen en in de metro!
De dollar staat zo goed dus we moeten uiteraard even gaan shoppen. Wij naar Macy's. Nou het werd een ochtendje roltrap lopen... gewoon verdwalen in een kleding winkel zo groot.
HIerna gingen ook wij naar Ground Zero. Wat een media spektakel, er stonden tig nieuws busjes met grote schotels op dak en overal stonden journalisten mensen te intervieuwen. Amerikanen met vlaggen, spandoeken en spreuken. Daar zit je dan, op een bankje, op Ground Zero waar ooit de Twin Towers stonden. Je ziet de vliegtuigen boven je, het is immers de aanvliegroute voor verschillende luchthavens. Kippenvel bij het idee dat je hier 10 jaar geleden op dit bankje zat en je kijkt omhoog en ziet een vliegtuig de toren in gaan.
We waren beide erg onder de indruk.
Hierna richting Wall Street gelopen, vanaf daar door naar de Staten Island Ferry. Dit een een gratis veerboot die 4 keer in het uur vaart, GRATIS...
Gewoon een boot zo groot als de boot naar bijvoorbeeld Ameland, alleen voor voetgangers en het kost niks!
Je komt lang het vrijheidsbeeld op en je ziet de skyline van NY.
Aangekomen op Staten Island ga je van de boot af en je neemt de volgende boot weer terug.Er varen toeristische boten genoeg maar dit is gratis en daar houden we van!
Nu begonnen we toch wel honger te krijgen, dus met de metro terug naar Hanneke, die nog steeds aan het werk was.
Ze nam ons mee naar 5 Napkin Burger restaurant. Als appetizer namen we uien ringen en gefrituurde augurken met pastrami en zuurkool. Ik hoor jullie denken, gefrituurd augurk??? Echt heel apart en lekker, gewoon in tempura beslag gefrituurd.
Hierna namen we alle 3 een burger. Als toetje namen we een milkshake en dit was een van de lekkerste shakes ooit!
Moe en voldaan gingen we naar huis waar we de bank weer deden veranderen in een bed en om 22.00 sliepen we alle 3.

• 03 Mei 2011 - 21:22

Ineke & Kees:

Hoi lieverdjes, Eindelijk even tijd om alles rustig te lezen na de gezellige en drukke verjaardag van Kees. Leuk dat jullie nog even belden vanuit NY. Zo te lezen hebben jullie alweer heel wat gezien en meegemaakt. Wensen Morice ook beterschap met zijn oog en dat het weer snel zal herstellen.
    Wat een pech zeg! Maar zo te lezen hebben jullie het gelukkig ook naar jullie zin. Geniet nog maar lekker! Dikke kus, Ineke en paps, groetjes

• 05 Mei 2011 - 06:39

Judith BongersHuizer:

Wauw jullie zaten wel heel dicht bij het grote nieuws... hier is het al dagen het gesprek van de dag... en de beelden die wij uit the USA krijgen geeft feestende mensen weer.

Trouwens heerlijk die receptjes... kijken of het mij lukt een augurk te frituren :) -x-