Laatste dag in New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Laatste dag in New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Laatste dag in New York

Door:

Blijf op de hoogte en volg jantien

09 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben zomaar geslapen tot 8.45! We hebben besloten dat Hanneke vandaag jarig is, ze is 11 mei jarig maar dan zijn wij weer weg.Zondag is brunch dag hier in NY. Is helemaal hot. Er staan rijen mensen voor diverse restaurants. Je kunt niet van te voren reserveren je moet gewoon wachten, dit kan soms meer dan een uur zijn. Sta je dan, zondagochtend rond 11.00 op de stoep te wachten en mensen hun eten uit hun mond te kijken. Gelukkig liepen wij naar een restaurant waar nog niemand stond te wachten. Het is heerlijk weer hier vandaag(niet zoals in NL maar wel warm en zonnig).
We kregen een tafeltje aan de buitenkant, de ramen en deuren waren er aan een zijde uit.
Op de nuchtere maag begonnen Hanneke en ik met een heerlijke cocktail. Onze brunch bestond uit:
Morice had steak and eggs met gebakken aardappelen, ik had een kipsalade met bacon en blue cheese en Hanneke had eggs benedict, gepocheerde eieren op een Englisch muffin, Canadean bacon en Hollandaise saus.
Heerlijk, de jarige job heeft ons getrakteerd. In de haven hier ligt een vliegdekschip, Intrepid. Hier zit het Sea airspace museum in. Op het dek staan heel veel verschillende gevecht vliegtuigen en heli's. Allemaal gebruikt geweest. Wat een gevaarte dat schip. We zijn nog met z'n drieën in een 3d simulator geweest. Echt grappig was dat, je stoel bewoog en je zat in een achtbaan.
Nog even genoten van de zon en toen zijn we weer naar Times Square gegaan. Een collega van mij wou graag M&M kokosnoot hebben. Dit hebben ze hier in de M&M winkel. Ja echt waar een winkel met alleen maar spullen van M&M. Er stonden van die plastic buizen zo hoog tot aan het plafond gevuld met M&M's. Met allerlei smaken en kleuren maar helaas geen kokosnoot. Gauw weg hier, wat een drukte. Morice gaat niet eens met plezier met mij mee naar Duiven op zaterdag middag, is te druk. Nou naar Times Square hoeven we allebei niet meer, we hebben het nu gezien en dat was het. Zelfs Hanneke komt hier alleen als het moet. Wat een mensen massa.
Gauw naar huis. Thuis gekomen hebben we even gekeken waar we onze laatste maaltijd zouden gaan nuttigen. Het is Ted's Montana Barr & Grill geworden. Hier hadden ze rundvlees en buffelvlees! Hanneke had zich gewaagd aan een buffelhamburger. Was prima! Na het eten nog even langs Rockefeller Center gelopen. Heel apart nu zijn daar allerlei terrasjes en in de winter ligt daar die ijsbaan die je wel kent van de flims. Ook staat daar dan de grote kerstboom.
Terug naar huis nog even gestopt voor koffie en om een giftcard te kopen bij Starbucks. Dit hebben Morice en ik cadeau gegeven aan Hanneke. De aankomende maanden kan ze op onze kosten koffie halen!
Tja dan moet het toch echt gebeuren, de koffer inpakken. Gelukkig waren onze koffers zo goed als leeg toen we gingen, dat is nu wel anders. We hebben hier geen weegschaal dus we zien het morgen wel of het klopt.
Voor de laatste keer ons bankje omtoveren naar bed.

• 09 Mei 2011 - 13:44

Hanneke:

Zoooo jammer dat jullie alweer weggaan... Waar moet ik vanavond nou eten... Enne, mijn burger was zondag van bizonvlees... Goede reis terug, tot Skypes en gelukkig heb ik nog een pasje als herinnering!