Niagra Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van jantien bosma - WaarBenJij.nu Niagra Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Niagra Falls

Door:

Blijf op de hoogte en volg jantien

06 Mei 2011 | Canada, Niagara Falls

Nou uitslapen zat er niet in, we waren gewoon om 7.30 wakker. Rond 9.00 zaten we weer in onze vrachtwagen. Deze keer stelden we Tom in om geen toll route's te nemen, we hebben tijd zat dus we hebben alleen maar door dorpjes heen gereden. Halverwege gestop bij een local dinner, net zoals in de films. De stam gasten aan de bar en alleen maar banken om op te zitten. Onze serveerster was een hele lieve oma.Hier hebben we ontbeten, eieren, worstjes, bacon, pannekoeken en wentel teefjes, de nodige koffie en jus er bij, totaal.... 14 dollar! Echt niet normaal dat dat kan en oma vroeg nog of ik de pannekoeken mee wou nemen want we konden het niet op. Heerlijk rustig verder gereden. We kregen al borden met Niagra Falls erop dus we kwamen in de buurt. Kijk, zegt Morice, daar in de verte die rook, dat zal een flinke fik zijn. Nu beseffen we dat hij de nevel zag die van de watervallen afkomt. Eerst de auto aan de Amerikaanse kant geparkeerd en daar rond gekeken. Je ziet de watervallen van de achterkant, dus alleen het wilde water wat onder weg is om te gaan vallen. Dan over de grens naar Canada, ging allemaal soepel. Paspoort laten zien en that's it. Dan rij je weg bij de grensovergang en lijkt het net alsof je in Las Vegas bent, hotels, restaurants en winkels overal waar je kijkt. Wij moetsen naar het Mariott at The Falls. Makkelijk te vinden, het is een van de hoogste dus je zag hem overal boven uit. Je rijdt je auto voor en er komt gelijk iemand van de valet parking op je af, spullen eruit en je laat je auto daar achter. Inchecken ging ook prima, we zitten op de 12 de verdieping. Ik heb in Nederland lang gezocht en getwijfeld welk hotel ik zou nemen. Op het moment dat ik de kamer deur open deed en het uitzicht, bed en jaccuzi zag wist ik dat mijn zoektocht niet voor niets was geweest. Wauw wat een uitzicht. 2 comfortabele stoelen staan voor het raam, hier zijn we in gaan zitten en we waren beide sprakeloos.
Goed en nu, we kunnen slechts hier 2 dagen blijven zitten. Drinken scoren en internet verbinding. Ze vragen wel hoge prijzen voor alles. De meest goedkope hotels waar wij waren was het internet gratis. Hier is het 10 dollar per 24uur. Dus ik de code gevraagd en op de Ipad ingegeven. Nu nog onze telefoons.... Niet dus, je moet die 10 dollar betalen per apparaat waarmee je verbinding gaat maken!! Dus alleen Ipad. Dan wat te drinken, een biertje bij het hotel is 9 dollar, glaasje wij. Is 14 dollar. We hebben valet parking dus ik kan een nummer bellen en dan wordt de auto weer voor je gehaald. Effe opzoeken waar er een drankwinkel was in de buurt en hup daar gingen we. Nu hebben we een sixpack en een fles wijn voor 20 dollar. Weer terug bij het hotel laat je je auto gewoon aanstaan en er rijdt weer iemand in weg. Super service, mag ook wel voor 20 dollar per nacht!
Even wat gegeten en toen naar de kamer. Jaccuzi vol laten lopen. Daarna alle lampen uit en met een biertje en wijntje genieten van het uitzicht. De watervallen zijn in de avond verlicht. We beseffen het beide nog niet wat we hier zien, dat komt thuis wel als we de foto's terug kijken

• 06 Mei 2011 - 22:15

Hanneke:

Haha, dat van die rook hadden Margot en ik ook toen ik de Falls voor het eerst zag!

• 08 Mei 2011 - 09:22

Judith BongersHuizer:

Geweldige foto's... dit vergeet je nooit meer! Geniet nog even lekker en alvast een fijne terugreis -x-