Terug naar New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Terug naar New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Terug naar New York

Door:

Blijf op de hoogte en volg jantien

08 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zoals gezegd, de wekker stond op 5.30. De zonsopgang was wel mooi alleen zo kort. Het leek alsof de hemel in brand stond, aan de ene kant de opkomende zon met daaronder de stoom/nevel die van de Niagra Falls afkomt. Het was zeker de moeite waard geweest om zo vroeg op te staan. Vanaf 6.30 kon je terecht voor het ontbijt, nou wij waren om 6.33 de eerste! Welke idioten gaan nu op zaterdag ochtend zo vroeg ontbijten. Al het warme werd vers voor ons neergezet, niemand in de rij bij het omelet buffet, ideaal. Voor de laatste keer genieten van ons uitzicht op de kamer en toen uitchecken en de auto in.
Tom ingesteld op Poughkeepsie NY. Zie ik nu een punt of staat er echt 430km rechtdoor! Yep snelweg op en 430 km later liet Tom pas iets van zich horen. We moesten iest afbuigen naar rechts en weer 117km rechtdoor. Onderweg een paar keer gestopt bij Starbucks, wat gaan we dat missen. Totaal hebben we deze dag 5 Venti cappucino's gehad. Of te wel 5 x 0,6 liter koffie....
Hanneke kwam met de trein vanaf NY aan in Poughkeepsie. Hier hebben we eerst een heerlijke hamburger gegeten en ik geloof dat ik 3 liter cola weg heb gedronken. Ook die refills ga ik weer missen.
Daarna zijn we over de walkway over de Hudson rivier gelopen. Helaas niet helemaal want van alle kanten kwamen er dreigende wolken aan met veel regen helaas. Veel presidenten van Amerika hebben hun eigen museum, meestal zitten deze in hun geboorte stad. Wij waren in de buurt van Hyde Park, hier staat het museum en huis van Franklin D. Roosevelt. Hanneke wilde dit graag zien, ze heeft al meerdere van dit soort museums bezocht dus dit is er weer eentje om van haar lijstje af te strepen. Het was maar een klein ritje hier naar toe maar onderweg was het net alsof we in de X factor waren beland. Hanneke was met iedere liedje aan het meezingen en fluiten. Ho stop, Starbucks. Nog een koffie gaat er wel in en boffen Hanneke en ik even, het is happy hour met de Frappocciono voor de helft van de prijs!
Het museum is open tot 18.00 uur, wij waren er rond 16.00 uur, hierdoor hoefden we geen entree meer te betalen, was toch weer 14 dollar pp wat we hebben bespaard. Het museum was erg interessant om te bekijken. Tevens kon je langs zijn graf lopen buiten en rondom zijn huis. Nou ja wij zijn er gewoon langs gelopen, er was niemand te zien. De zon was weer terug en het uitzicht was echt super mooi!
Hierna hebben we Tom ingesteld om naar Bear Mountain te rijden zonder tolwegen. Dit is toch op de route terug naar NY. Onderweg reden we nog even langs West Point, militaire academie. We reden door de bergen heen en het uitzicht was zoo mooi, Hanneke kwam op het idee om eens te googlen op zonsondergang at Bear Point. Adres ingegeven en toen zijn we een berg opgereden en daar boven aan genoten van een prachtige zonsondergang en een prachtig uitzicht. Hierna moesten we toch echt terug naar de Big City. Onze huurauto moesten we zo leeg mogelijk terug brengen dus we wouden niet meer tanken. In het donker de stad in komen rijden was super voor Hanneke en mij, wij konden van het uitzicht genieten. Morice had 2 handen aan het stuur en was druk met alle auto's om zich heen. Pff wat een drukte. Helaas begon onze vrachtwagen ook nog te zeggen dat hij Low on Fuel was....
Rij je dan midden in NY overal auto's om je heen, tig rijbanen en bijna geen benzine meer. Gelukkig hadden we Hanneke achterin en Morice wist ook wel waar hij was dus we kwamen veilig bij Hannek's appartement aan. Eest alle spullen uitladen (we hadden aardig ons best gedaan) daarna weer de auto in en op naar het verhuurbedrijf om hem weer in te leveren. Kon 24 uur per dag, dus zaterdag avond 21.30 was geen probleem. Aangekomen bij het verhuurbedrijf was het ook een parkeergarage. We konden aansluiten op straat, ik was naar binnen gelopen. Er stonden echt wel meer dan 40 mensen te wachten totdat hun auto uit de garage wordt gehaald. Uhm hallo? Ik ben gewoon de rij voorbijgelopen en iemand aangesproken. We moesten maar even wachten, 5 minuten zei hij.
Het duurde iets langer maar daarna waren wij aan de beurt, even een rondje lopen om de auto en toen konden we gaan. We hadden s' middags dan een hamburger gegeten maar daarna niks meer gehad. Hanneke heeft ons even getrakteerd op een Big Mac en daarna naar huis. Was wel weer even wennen na 3 nachten in een King Size bed te hebben geslapen om weer op ons vetrouwde bankje te liggen.

• 09 Mei 2011 - 05:54

Diny Stuart:

Jantien en Morice het was heel leuk op deze manier jullie korte vakantie een beetje te kunnen volgen.
    Ik wens jullie vandaag een hele goede thuisreis toe.
    Groetjes

• 09 Mei 2011 - 06:50

Paps & Ineke:

Fijn dat het weer een succesvolle vakantie is geweest, je hebt je verslagen weer goed verwoord Jantien, leuke en goede indruk gekregen van jullie reis! Kom beiden goed naar huis en een hele fijne vlucht toegewenst! Lieve groetjes, dikke kus, Ineke en paps

• 09 Mei 2011 - 07:38

Marijke:

0,6 liter koffie?!?!?! En 3 liter cola?!?!?! My god!! Stuiterstuiterstuiter... Hahaha! Maar ik kan je nu al vertellen dat je dat inderdaad heel erg gaat missen. Misschien woensdag (naast de blikken Monster) ook maar een fles cola meenemen?

Maar wat een verhalen! Echt geweldig! Ik ben er voor mijn gevoel toch een beetje bij. En met de foto's op Facebook ter ondersteuning, kan ik me er een aardige voorstelling van maken. Errug leuk!

Wat jammer dat het er alweer bijna opzit. Maar geniet nog even tot het eind!
    Ik leef met jullie mee en zal woensdag wat extra tijd inplannen voor je verhalen! ;-) Lekker (vies) bakkie erbij...

Genietze nog!

Liefs van mij!