Een dag van meer dan 24 uur - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Een dag van meer dan 24 uur - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Een dag van meer dan 24 uur

Door:

Blijf op de hoogte en volg jantien

03 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De vlucht hier naar toe was prima. Aangekomen op het vliegveld van Newark kon ik een nummer bellen van het taxi bedrijf en 10 minuten later stond er een Lincoln towncar voor ons klaar. Weet even niet meer hoe lang de rit duurde naar Hanneke, je had zoveel te zien onderweg.
Manhattan ligt op een eiland dus we moesten door de Holland tunnel heen, onder de Hudson rivier door. In de verte zie je de hoge gebouwen staan en dan rij je ineens door de straten waar je Carrie, Samantha, Miranda en Charlotte altijd ziet winkelen of waar Law and Order zich afspeelt, waar detective Mac Taylor zijn crimescene aan het onderzoeken is.
Yep ik voelde alsof ik in mijn favoriete serie's aan het meespelen was.
Daar zat ze dan, met een boek in de zon buiten voor haar deur boven aan de trap op ons te wachten.
Onze spullen neergelegd, even het thuisfront laten weten dat we er waren en toen maar gelijk de stad in, het was immers pas 14.00 uur.
Het was een super mooie en zonnige Zondag. Uiteraard eerst om de hoek bij Hanneke een heerlijke Mocha Frappuccino en voor Morice een Vanilla Cappuccino. Oo wat heb ik hier lang naar uitgekeken he ladies ;)
Op naar Central Park, we waren niet de enige. Wauw, wat een mensen waren daar. New York heeft meer dan 8,1 miljoen inwoners, het leek wel alsof meer dan de helft in Central Park aanwezig was. Joggers, fietsers, wandelaars, skeelers, gezinnen aan het picknicken, complete honkbal teams en honden, heel veel mensen met honden. Dat had ik echt niet verwacht. New York is een echte honden stad, de een met een nog mooiere halsband dan de ander. Hanneke zei ook dat wanneer het regent of koud is dan zie je zeker honden met een regenjasje aan of zelfs schoentjes om hun pootjes.
Je had echt niet het besef dat je in een grote stad was hierdoor. Even door Strawberry Fields heen gelopen en gekeken bij het memorial voor John Lennon.
Dan laten we het park achter ons en gaan we met de metro op naar Times Square. We hebben voor $29 dollar pp een metro card gekocht voor een week.
Het moment dat je de trap vanuit de metro uitkomt en je ziet alleen maar hoge gebouwen en lichtgevende bill boards om je heen is toch wel indrukwekkend. We waren niet de enige daar op Times Square, hier was vast de andere helft van die 8,1 miljoen inwoners!
Pfff je weet niet waar je moet kijken. Even rondgelopen en toen bij TGI Fridays een heerlijke biefstuk gegeten. Hierna op naar het Empire State Building. Ik had hiervoor in NL al kaarten gekocht.
Eerst naar de 86ste verdieping waar je buiten kon staan en een super uitzicht had over de stad, weer een wauw!
Door naar verdieping 102, hier stond je achter glas maar het uitzicht werd er niet minder mooi door. Het was inmiddels donker geworden dus ik zag weer verschillende tv series voor bij komen die dit uitzicht gebruiken.
Toch nog even terug naar 86 en nog een paar foto's maken in het donker. Toen hadden we het wel gehad, we waren immers al meer dan 20 uur wakker.
Met de metro weer terug naar Hanneke's appartement.
Daar lagen we dan op de slaapbank in haar kamer in New York! We hebben beide nog niet het besef wat we al hebben gezien vandaag en wat er nog gaat komen.

• 03 Mei 2011 - 11:49

Marijke:

Wauw meid! Dat klinkt goed allemaal! Maar wel dodelijk vermoeiend... Als je zo doorgaat ben je eind van deze week kapot!

Maar hopelijk genieten jullie en maken jullie veel foto's. Want je zult nog weleens moeten terugkijken om te beseffen wat je allemaal hebt gezien en gedaan!

Leuk om je verhaal te kunnen lezen, zat er al een beetje op te wachten. Maar ik snap dat je soms energie en tijd tekort komt...

Hoe is de sfeer daar na het nieuws van gisteren? Feest? Of ook wel spanning? Ik kan het me niet helemaal voorstellen, maar ik hoop dat het een positieve ervaring is.

Nou, geniet ervan! En groetjes aan Morice en Hanneke!!
    Enne, vroeg op morgen toch? Hele goede reis alvast!

Liefs van mij

• 03 Mei 2011 - 16:50

Ans Vd Veen:

Klinkt weer leuk allemaal.
    Schrok gisteren wel, dat jullie in Amerika zijn. Veel plezier en geniet maar. Het is zo weer om.