Donderdag 8 september - Reisverslag uit Diamond Lake, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Donderdag 8 september - Reisverslag uit Diamond Lake, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 september

Door:

Blijf op de hoogte en volg jantien

08 September 2011 | Verenigde Staten, Diamond Lake

Vandaag bestond het ontbijt uit wentelteefjes met slagroom, boter en siroop.Gebakken worstjes en voor de heren ook nog een gebakken eitje.
Ideaal, je komt je bed uit en je kunt zo aanschuiven, Bill heeft dan alles klaar.
Bill bleef thuis vandaag.
Vandaag gingen we naar Shipshewana, Amisch country. Onderweg zagen we de eerste paard en wagen rijden. Het blijft echt apart, Morice en ik kennen het nu wel maar als je daar rijdt in je grote auto met je telefoon en je tom tom en je ziet een paard met wagen voorbij komen, waan je jezelf echt op the little house on the prairie.
We begonnen bij een bakkerij, hier hebben we koffie gedronken en something sweet erbij. Donut, pecanut pie, brownie. Diny zat al weer te puffen....
En het kost toch allemaal niks. We hadden 6 koffie's en 6 lekkere dingen erbij, totaal 15 dollar.....
Morice en ik hebben wel wat dingen gekocht voor onze slaapkamer in Groessen. Echte USA dingen.
We zouden hier ook gaan eten bij de Amisch maar dat kon pas vanaf 15.00 uur. We hebben voor die tijd rondgereden door Amisch country. Je zag de was buiten hangen, van die blauwe en zwarte jurken en tuinbroeken. Af en toe moest je wat langzamer rijden omdat je achter een paard en wagen reed. Grote witte huizen met een rode schuur en een wit hek erom heen.Morice heeft een paar foto's gemaakt en ideeeen opgedaan voor de schuur die er ooit gaat komen in Groessen. We kwamen uit bij Wall Mart, he wat een straf. Wij parkeren de auto, de Amisch parkeren hun paard met wagen aan een paal. Je weet wel wat je in de western films ook ziet, ze slaan de teugels om die paal heen en laten hun paard en wagen daar staan.
Nu was Gerrie de pineut, er moesten nieuwe kleren gekocht worden. Ook ik heb maar weer wat gekocht. Morice had allerlei gadgets gevonden. We moesten toch de tijd doden van 13.00 tot 15.00, nou dat is prima gelukt. We waren om 16.00 bij het restaurant waar we gingen eten.
Een all you can eat buffet voor $11,95 per persoon.
Na het diner zijn we terug gegaan naar the Lake. Bill kwam ons halen met de Barch. Ik mocht hem helpen, ging prima!
Thuisgekomen zijn Diny en ik druk bezig geweest met alle kaartjes overal af te knippen. We hebben apart van elkaar gewinkeld en we hebben toch hetzelfde shirt gekocht,gelukkig wel in een andere kleur. De mannen gingen de jetski proberen, het heeft 24 uur kunnen drogen. Bill en Morice waren beide heel erg zenuwachtig, please let it work....
Maar helaas no luck, iets zit nog niet goed dus morgen gaan ze er weer aan sleutelen. Wij gaan morgen na de middag naar Wendy en Neal. Hier blijven we 2 dagen.
Ga nu lekker slapen, pff 3 reisverhalen typen op 1 avond is best vermoeiend.
Oja en hoe is het met jullie, we lezen hier dat er een aarbeving is geweest????? Morice vindt het erg jammer dat we niet thuis waren.
Is iedereen ok?

• 09 September 2011 - 07:16

Coby:

hallo vakantiegangers
    leuk om weer van jullie te horen,het is zo leuk omdat we er ook geweest zijn en ik nu het idee heb dat ik het weer beleef.
    zelfs zoals je het eten beschrijft proef ik het weer, het was er zo heerlijk.
    we hebben inderdaad een klein aardschokje gevoeld, ik zat op de bank, we hadden visite en toen voelde ik de bank beven, ik dacht dat de visite tegen de bank stond te duwen maar die stond verderop.heel raar.
    verder is het hier koud en regenachtig, ongezellig weer dus genieten jullie nog maar goed van al het moois daar.
    doe ze de groeten van ons en na deze verhalen missen we ze nog veel meer.
    groetjes

• 09 September 2011 - 08:12

Wouter En Amanda:

Hoi Hoi,

Ja we zijn oke. hahahahahah
    Het was wel een raare gewaar wording.
    Wij zaten op de bank en de grote kast met alle glazen ging gewoon heen en weer.
    En de bank ook.
    Dachten eerst dat er bij fleur iets was met de droger ofzo.
    Toen naar buiten maar overal gingen de deurtjes al open en iedereen had het dus gevoeld.
    Wij zeiden al er is z'n grote ooienvaar geland.hahahah
    Nee hoor alles nog rustig en goed.
    Veel plezier.
    Groetjes

• 09 September 2011 - 12:11

Ineke En Kees:

Hallo lieverdjes, Jullie boffen wel met 25°C, hier is het bar en boos, regen en fris, net Herfst! Jantien en Morice, alvast van harte gefeliciteerd met Carla. Morgen is ze jarig, maar wij kunnen er helaas niet naar toe zoals je weet, neef Frits 50 jaar geeft groot feest in Gouda met een Indische rijsttafel. Genieten jullie allen maar lekker van het mooie weer daar en wij lezen je verslagen wel. Dikke kus, paps en Ineke

• 09 September 2011 - 18:34

Anita Wim En Jari:

puff puff diny, ja we zien het helemaal voor ons...
    al die lekkere dingen, dat wordt weer fietsen als ze terug in lobith is.....

leuk jan jullie reisverhalen, jij hebt ze in een keer geschreven, ik heb ze net in een keer voorgelezen en ondertussen sommige stukjes vertaald
    veel dingen gedaan en veel gezien,
    toen ik vertelde over de jetski zei jari, ik ga er ook een keertje naar toe.

en dan de aardbeving, ja, het was eigenlijk meer een beving...geen slachtoffers gevallen, behalve een papegaai die van zijn stokje viel....

still nine days to go...

grtjs anita

• 09 September 2011 - 18:34

Anita:

doe mij trouwens maar een bruine boterham met kaas voor ontbijt.....

• 05 December 2011 - 21:42

Diny (D&G):

En het kippetje was verrukkelijk, heb er bijna 2 gegeten!!!!