Roadtrip - Reisverslag uit Seneca Falls, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Seneca Falls, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Door:

Blijf op de hoogte en volg jantien

05 Mei 2011 | Verenigde Staten, Seneca Falls

Dinsdag middag zijn Morice en ik nog de stad wezen verkennen. Onder het genot van een hotdog waren we toch wel tot de conclusie gekomen dat we wel klaar waren met NY, we hebben alles gezien wat we wouden. Dus wij langs het verhuurbedrijf gegaan en gevraagd of we de auto 1 dag eerder konden ophalen, geen probleem!
Die avond na het eten nam Hanneke ons mee naar de Apple store. Nou het waren net 2 kinderen in een snoepwinkel. Wat een gebouw en wat een computers. Nadat Hanneke en Morice de winkel hadden bekeken gingen we weer onderweg naar huis. Thuis gekomen gelijk weer ons bedje opgemaakt, even The Voice of Amerika gekeken en toen sliepen we alweer. Woensdagochtend wij onderweg naar het verhuurbedrijf. We zouden eerst een Dodge Caravan krijgen, mmm zag er een beetje burgelijk uit. Heeft u niet iets van een full size SUV? Yes we have a GMC Yokon XL zegt het lieve mens. Nou Morice kreeg toen een grijns op zijn gezicht die er nu hij bijna slaapt nog steeds op zit. We moesten wel iets bijbetalen maar ach, we hebben er hard zat voor gewerkt.
Ik wist wel dat het een grote auto was maar toen wij de sleutels kregen en naast de auto stonden, zag ik pas wat voor grote auto het was. Goed, en nu? Door de straten van Manhattan terug naar Hanneke want onze koffers hadden we daar even laten staan. Tijdens het rijden door de wat smallere straatjes was ik de navigator, Tien past het daar aan die kant? Hanneke stond buiten op ons te wachten met onze spullen aangezien een parkeerplek iets unieks is in NY. Helaas kan ze niet mee. Ze klom wel even gezellig in de auto om even te voelen hoe het zat, je zag haar haast niet meer terug. Navigatie ingesteld and off we go. Eerst maar eens zien om de stad uit te komen, het verkeer is echt zoals in de films en op tv, druk, overal auto's, taxi's, voetgangers en fietsers. So far so good, 1 keer de verkeerde afslag gepakt maar daarna reden we al gauw op de snelweg. Ben je een half uurtje van NY vandaan en je omgeving is compleet anders. Bomen en bergen in de verte. De navigatie gaf aan 150km rechtdoor, dus we konden nu rustig de radio aanzetten. Nou, de Iphone aanzetten, er zit gewoon een USB aansluiting in de auto dus we hebben heerlijk jaren 70 muziek erop gezet. We moesten wel gaan tanken, we kregen de auto niet vol mee. Pff tanken met zo'n tank, dan kan de dollar nog zo goedkoop zijn, het is niet goedkoop. Totaal 22 gallon getankt (3,8)liter, voor 88 dollar. Alsof je een emmer leeg schut. Morice die bleef maar lachen en genieten.
We zijn naar Waterloo NY gereden, ongeveer 400km vanaf NY city. Hier hebben we even geshopt bij een Outlet Store. Lang leve de Euro. Even een paar foto's gemaakt van de auto. Als de achterklep open staat dan kan Morice er rechtop onderstaan. Ik moet echt klimmen om er in te komen, er zitten spiegels op groter dan de handen van Morice. Hanneke had voor ons een hotel opgezocht langs de route, Hotel Clarence, echt een super keuze. Morgen proberen we een beetje uit te slapen en dan gaan we de volgende 400km rijden tot aan Ontario Canada, hier liggen de Niagra Falls.

• 05 Mei 2011 - 06:31

Judith Bongers-Huize:

Meis wat heerlijk om te lezen dat het opnieuw genieten is voor jullie.

En damn zo'n auto is wel erg gaaf... handig met shoppen hihi!

Geniet lekker van alles wat nog komen gaat en tot eind juni -x-