Sight seeing in the Smokey Mountains - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Sight seeing in the Smokey Mountains - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Sight seeing in the Smokey Mountains

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jantien

08 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Pigeon Forge

Afgelopen 2 dagen hebben we rond gereden. We zijn op het hoogste punt van de Smokey Mountains geweest, we weten nu ook hoe ze aan deze naam komen... het is echt in de wolken, heel veel mist en een temperatuur verschil van 10 tot 15 graden. In het dorp was het zonnig, 30 graden en bovenop was het echt koud. Lunch hebben we deze keer gewoon 'thuis' gegeten. Lekker een sandwich met kaas, kalkoen, augurk, mosterd, mayo, ketchup en chips, heerlijk! Daarna konden pa en ma weer aan de slag want het was vrijdag en vrijdag is gebakken piepers dag. Deze keer met gehaktballen en lekkere ijsbergsalade. Oja en maiskolven, nou ja alleen ik eet ze en de Amerikanen. Ben en Linda zijn echt aan het genieten van de kookkunsten van mama. We hadden een beetje over, dat hebben we op de veranda neergezet in de hoop dat er iemand op af zou komen maar zaterdag ochtend was het nog onaangeraakt.
Het staat er nu nog steeds, wie weet vanavond.
Zaterdag zijn we naar Gatlinburg gereden, een echte toeristische stad. In de winter is het een skigebied, het heet dan ook Ober Gatlingburg. We zijn met een stoeltjeslift omhoog gegaan. Daarna met een skilift waar 120 mensen ingaan nog verder naar de top. Pa en ma hebben niks genomen als lunch, wij wel uiteraard. Pa zit nu al te zeggen dat hij op water en salades gaat leven als we in Nederland zijn! We zijn er pas 1 week. Niks past meer zegt hij. We snaaien niks tussen door, we eten gewoon 3 keer per dag, meer niet.....
Rond 15.00 uur(als de zon het warmst is) zijn we gaan midgetgolven. 18 holes in de volle zon. De locals klagen hier dat het nu al 55 dagen achter elkaar boven de 35 graden is. Je merkt wel dat het dus overal is, wij in Nederland hadden toch ook de warmste Juli ooit?
Pa en ma zijn al weer druk aan het eten koken, Ben zit te dommelen op de schommelstoel, Linda ligt in de hangmat, Morice slaapt op de bank binnen en ik ben aan het typen. Deze 3 dagen hier waren echt relaxt. Als je op je hotelkamer zit is toch anders dan dat je je eigen huis hebt. We gaan vanavond de leftovers eten, we hebben uiteraard nog wat gebakken piepers over, salades, rauwe groeten met ranch dip, brood, kaas, vleeswaren. We komen niks te kort. Morgenvroeg gaan we weer weg, de hotelkamer hebben Linda en ik gisteravond al geboekt, het wordt de plaats Chattanooga ook in de staat Tennessee.

• 07 Augustus 2010 - 22:26

Peet Juud & Dyon :

Tis hier nu 0:24 uur net binnen van een verjaardag lees je blog en krijg spontaan trek... mmmm heerlijk gebakken aardappeltjes. Maar ga maar niet meer bakken, stukje gebak is ook goed ;)

Je hebt weer mooie foto's geplaatst. Jullie uitzicht vanaf de veranda is echt een Hallmark moment... geweldige view. Nou ik ga mijn aardbeien gebakje opeten en dan toch maar naar bed.

Alvast veel plezier in Tennessee.

xxxx

• 08 Augustus 2010 - 08:38

Anneke En Ans:

Hoi Jantien,
    Zo te lezen hebben jullie de reis van je leven. Leuk om dat samen met je ouders te kunnen doen. Spannend om op berenjacht te gaan. Maar volhouden wint dus. Mooi hoor. Ik vind niet zo gek dat de kilo's erop vliegen. Veel vlees, patat,chips en lekker gebakken aardappelen. Lekker, lekker maarja na de vakantie zie je dan wel weer.
    Hier is het redelijk weer. Wij zijn jaloers op de warmte van jullie.

Heel veel reisplezier.
    Groet, Anneke/Ans

• 08 Augustus 2010 - 08:41

Jan En Dinie:

Mooie verhalen, nog een fijne vakantie en doe de groeten aan Ben en Linda