Day at the National Mall - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Day at the National Mall - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Day at the National Mall

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jantien

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na het ontbijt zijn mama en ik met een taxi naar The Washington Mall gegaan. De rest is met het de metro gegaan. Morice,ik, Ben en LInda zijn zaterdag avond alvast een beetje de boel wezen verkennen zodat we wisten waar we heen moesten zondags. De metro was gewoon veel te druk om met mama daar in te gaan vandaar dat we dus met een taxi zijn gegaan.
Ik had in Nederland al kaartjes gekocht online om in het Washington Monument te kunnen, maar goed ook want alles wat uitverkocht. Om 12.00 mochten we omhoog, natuurlijk mochten moeders en ik als eerste de lift in! Bovenin heb je uitzicht over de hele stad aan 8 verschillende kanten, super
Verder hebben we het Vietnam memorial, Korea Memorial, Tweede Wereldoorlog memorial, Reflecting Pool en het Lincoln Memorial bezocht. Moeders in de rolstoel, af en toe liep ze zelf want ze zal toch een beetje moeten blijven bewegen. Echt wat een uitzichten normaal zie ik dat als ik NCIS of Criminal Minds kijk, nu stond je er zelf bij. Na de lunch zijn we verder gegaan, er rijden genoeg tour bussen maar wij hebben het gelopen. Over de Arlington Memorial Bridge naar Arlington Cemetary. We hadden al aardig wat miles in de benen dus hier hebben we er wel voor gekozen om met een tour bus het kerkhof over te gaan. We zijn de tel kwijtgeraakt bij 40.000, zoveel witte grafstenen staan er. Het graf van JFK en Jacky gezien. Wisseling van de wacht bij het graf van the unknown soldier bijgewoond. Kippenvel moment, dat kennen we niet in Nederland, zoveel eer gevoel, liefde voor je land en voor de soldaten die waar ook ter wereld vechten. Hierna weer een flinke wandeling gehad terug. We zijn allemaal op, veel gelopen, veel indrukken opgedaan. We hebben maar 2 taxi's genomen naar het hotel. Nu even relaxen en dan rond 20.00 weer op zoek naar een heerlijk stukje vlees, free refill cola en een Budweiser.

• 02 Augustus 2010 - 02:18

Hanneke:

Lieve Jantien, Morice, Jan en Carla,

Wat leuk dat we tegelijkertijd in hetzelfde land zitten! Ik hoop dat jullie reis geweldig wordt. Wij hebben al ruim een week de tijd van ons leven (as always). Wel knap dat jullie met zes mensen en baggage in een SUV (een Nissan Pathfinder was het toch?) passen. Onze Chevy Traverse zit met vier mensen en baggage al bijna propvol... En die is toch echt niet klein.
    En: wat een verleidelijk aanbod hebben jullie op Schiphol gekregen! Dat is mijn grote droom... Business Class naar de VS. Maar inderdaad een beetje vervelend als er mensen op jullie staan te wachten.
    Carla: veel beterschap!!

xH

• 02 Augustus 2010 - 07:20

Gerrie En Diny:

Hallo allemaal,
    Fijne voortzetting van jullie reis en er zullen hopelijk nog vele verslagen volgen.
    Groeten aan Ben en Linda.

Hier gaat alles prima, vamorgen uitgeslapen!!!!!!!!
    Bikkel ligt momenteel weer op de bank te slapen en we noemen hem straks maar Beng, tig keren per dag hoor je beng.
    We zullen het over 3 weken wel niet meer horen.
    Veel plezier allemaal en de groetjes van,

Bikkel, Gerrie en Diny

• 02 Augustus 2010 - 09:49

Anneke En Ans:

Wat mooi dat jullie zo genieten van deze reis.Leuk dat deze manier van mailen lukt. We blijven vast op de hoogte. Beleef,geniet en laat Nederland voor wat het is.
    Groeten, Anneke/Ans

• 02 Augustus 2010 - 11:01

Angela:

Ahhh leuk zeg! Dat aanbod voor de Bussines Class was wel gaaf geweest he?
    Maar awa jullie zijn er!

Wachten op jullie volgende avontuur!

Gruss Angela

• 02 Augustus 2010 - 11:09

Marijke:

Ha vakantiegangers!!!

Wat leuk om op deze manier mee te kunnen leven!
    Ik ben ook echt benieuwd hoe jullie dagen eruit zien, dus dit is leuk om te lezen.

Plaats je ook nog foto's? Of komen die er niet op?
    Met mijn telefoon is de mms-instelling nog niet gelukt en ik ben zo benieuwd naar je haar!

Heel veel plezier verder en ik zal jullie belevenissen blijven volgen!

Liefs Marijke!

• 02 Augustus 2010 - 12:06

Ineke & Kees:

Bedankt voor de foto's ook op ons e-mail adres bekeken, schitterend en zo te zien ook goed getroffen, op een buitje na, met het weer. Carla wordt zo te zien goed verzorgd door jullie allen, hoop dat ze weer snel zal herstellen. Fijne voortzetting verder met jullie reis. En we volgen jullie met het lezen van de reisverslagen. Big hug and have a nice vacation!
    Liefs, Ineke & Kees

• 02 Augustus 2010 - 14:48

Angela En Dennis:

Heel gaaf allemaal.
    De foto's ook, moest direct aan Forrest Gump denken met die waterpartij, hi hi.
    Net wat je zegt: normaal zie je dat 's avonds op tv en nu loop je er live! Hoe was de koffie bij Obama of was mr te druk voor jullie? X

• 02 Augustus 2010 - 17:42

Ans:

Lijkt me heel indrukwekkend, al die memorials.Als ik den aan Margraten.Was al zo kippenvel.tot het volgende verslag