Sweet Home Alabama and Mississippi - Reisverslag uit Germantown, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Sweet Home Alabama and Mississippi - Reisverslag uit Germantown, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Sweet Home Alabama and Mississippi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jantien

10 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Germantown

Maandagochtend begonnen in Tennesee, via de staten Alabama en Mississippi weer terug in Tennesee. Bijna 500 km gereden vandaag. Niet via de snelweg maar op 80km wegen door allerlei dorpen heen. Van die eindeloze lange wegen die bult op bult af gaan, als je dan een bult op reed dacht je we zullen er wel bijna zijn en dan zag je in de verte niks dan wegen.
Heerlijk je had echt niet in de gaten dat we 6 uur in de auto hebben gezeten. Onderweg kwamen we langs veel oude zooi, vervallen huizen, auto's, tractoren en leeg staande winkels. Niet echt toeristisch, beetje 'trashy' maar leuk om te zien. Als we voor iedere kerk die we vandaag hebben gezien een euro hadden gekregen waren we rijk geweest vandaag. Niet normaal, hoe oud en vervallen de huizen zijn, er staat om de zoveel meter een kerk die goed onderhouden in de verf zit en bloeiende bloemen overal heeft staan. We zijn zover mogelijk richting Memphis gereden aangezien we daar morgen heen gaan en we waarschijnlijk wel in de file zullen gaan staan. Het is deze week Elvis week, hij is 16-8 overleden. We zitten er nu 40 minuten vandaan. Linda heeft het hotel uitgezocht, een Homewood Suites dit is van de Hilton keten. We hebben 1 kamer met 2 king bedden 2.25 breed (pa en ma moeten elkaar zoeken zo groot), aparte kamer met keukenblok met 2 pitten, magnetron, afwasmachine, vriezer, koelkast, bank , potten en pannen en bestek en een extra tv. Verder zit in de prijs bij inbegrepen: eten tussen 17.00-19.00 incl wijn,fris, koffie en bier. En het ontbijt. Voor een prijs van 135 dollar per nacht per kamer. Dat is toch niet normaal!!! Gewoon voor 101 Euro slapen met eten en drinken erbij in en onze kamer daar zou je met 7 man in kunnen aangezien je makkelijk met z'n 3en in een bed kan liggen en ook de bank kun je uitvouwen tot bed.
We vinden het zo mooi en voordelig dat we eingenlijk wel hier willen blijven ipv naar het Heart Break hotel te gaan in Memphis. Deze hebben we al geboekt in NL voor 2 nachten. Dus je voelt hem al aankomen, Linda zal wel even gaan bellen en onderhandelen of we er nog onderuit kunnen. Ze heeft al wel de 2 kamers aanbetaald voor 1 nacht en dat willen we natuurlijk terug maar je moet 72 uur van te voren annuleren dus we zijn te laat. Ze heeft weer gepraat als brugman maar helaas zullen we toch 1 nacht moeten betalen van 1 kamer. Totaal 175 dollar, dit delen we door 2. We hebben de kamer geannuleerd en blijven de aankomende 3 nachten hier, tot donderdagochtend. Het is het geld dubble en dwars waard, je bespaart zoziezo 3 dagen avond eten uit en vergeet niet het bier wat de beide heren wegdrinken. Pa en ma liggen nu heerlijk in bed samen, Morice zit in de livingroom tv te kijken en ik ben weer aan het typen. Morgenvroeg na het ontbijt gaan we op naar Graceland. We zijn erg benieuwd hoe dat zal zijn. Jullie horen het snel genoeg.

• 10 Augustus 2010 - 07:45

Diny S.:

Jantien, geweldige verhalen over een geweldige vakantie. Leuk dat je Hanneke hebt gesproken. Heel veel plezier nog.

• 10 Augustus 2010 - 08:18

Ans:

Jantien. Een compliment voor de reisverslagen.
    Je brengt het heel leuk. Je kunt je er alles bij voorstellen. groetjes ook van oma

• 10 Augustus 2010 - 18:51

Anita:

5 uur in de auto, we gingen vandaag naar steenderen, jawel, forel vissen en achter uit de auto klonk al geregeld...zijn we er al...
    dat was maar 45 minuten.
    jari wil weten in wat voor auto jullie zitten en hoeveel motorinhoud, misschien wil je morice ff vragen??
    groetjes morgen aan elvis
    tot schrijfs