Falls bekijken en nat worden - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van jantien bosma - WaarBenJij.nu Falls bekijken en nat worden - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Falls bekijken en nat worden

Door:

Blijf op de hoogte en volg jantien

06 Mei 2011 | Canada, Niagara Falls

Ik heb een arrangement geboekt inclusief ontbijt en 1x 75 dollar aan eten erbij. Weer heerlijk geslapen in het Mariott bed. Je kunt hun bedden goed kopen, zelfs het matras. Gordijnen open, die hadden we wel dicht gedaan anders wordt het gelijk zo licht en ben je te vroeg wakker. Oja wat een uitzicht. Coupon mee en op naar het ontbijt buffet. Ook weer wauw wat een buffet, geen pistoletje kaas maar: vers fruit, slagroom, worstjes, bacon, scrambeld eggs, gekookt ei, havermout pap, flensjes, wentelteeftjes, pannekoeken, tig soorten cerials en een omelet buffet. Hier staat een kok achter die jou omelet naar keuze klaar maakt. Bij het buffet ligt wel kaas maar dan in blokjes zoals wij ze bij de borrel zouden eten. Bizar.
Je moet wel je rekening tekenen, 2x ontbijt, 44dollar!! Vergeleken met de 14 dollar van de dag er voor...
Gelukkig heb ik dat pakket van 2 dagen. Ik had eerst alleen de kamer, toen zag ik deze deal. Voor 50 dollar meer had ik dus 2 dagen ontbijt en 1x 75 dollar diner voucher?? Prima!
Na het ontbijt gingen we de watervallen ontdekken. Eerst gingen we naar The Journey behind the Falls. Je krijgt een hele charmante gele poncho, die trek je graag aan. Dan ga je onder de grond en loop je dus achter de watervallen. Wat een geweld hoe dat water naar beneden komt. Aan het einde gooi je je poncho weer weg. Dan naar een 4D film, hier kregen we een mooie blauwe poncho. Je kent het wel, je staat in een grote ruimte met beeldscherm rondom je. Hou je vast aan het paaltje wat voor je staat. Je ervaart dan hoe de Falls zijn ontstaan. Het begon met de ijstijd, dus er kwam sneeuw naar beneden, dan gaat het smelten, de vloer beweegt en er komt water naar beneden van de smeltende rotsen. Je ziet je zelf op een ijsblok staan en dan val je van de Falls af en dan krijg je me toch een lading water over je heen,thank god for the poncho. Hele leuke ervaring. Onze kaartjes waren ook inclusief vervoer. Dus buiten namen wij de bus naarde volgende attractie. We waren de enige in de bus dus we konden even praten met onze chauffeur. In het hoogseizoen moet je vaak een uur wachten op de bus, je ziet ook bij alle atracties van de hekken staan zoals bij de Efteling. Nu kunnen we overal doorlopen, in het hoog seizoen sta je dus uren te wachten. We gingen nu naar The Maid in the Mist tour. Blauwe poncho aan en op een boot langs de watervallen. Het begint met een beetje nevel wat je voelt en dan komt de wind en de stort regen! Niet normaal wat een geweld dat water. Je hebt dan wel je poncho aan maar je wordt echt nat!
Hele leuke ervaring. Deze 3 attracties zijn het populairst. Je kunt nog zoveel andere dingen hier doen maar dat hoeft niet zo perse voor ons. Dus we gingen terug naar het hotel. Het was inmiddels 15.00 uur en we hadden alleen nog maar ontbijt op om 9.00, maar we zaten nog steeds vol. Even de auto laten komen en alvast getankt, dan kunnen we morgenvroeg gelijk weg gaan. In Canada gebruiken zo ook gewoon zoals wij meters en liters. We moesten voor 1liter 1,36 Canadese dollars betalen of te wel 0,98 euro per liter. Niet veel maar als je er 80 liter in moet gooien is het alsof je een emmer leeg giet. Daarna even wat rond gereden en toen weer naar de kamer. Eerst nog even langs Starbucks die in de lobby van het hotel zit en toen naar boven. Heerlijk relaxen met het mooie uitzicht. We hadden geen zin om nog weg te gaan dus bestelden we room service. Het werd gebracht op zo'n karretje waar je een tafel van kan maken. Lekker in ons huis pak gegeten. 2 hamburgers en een kip sandwich...70 dollar! Biefstuk was gewoon 50 dollar. Echt niet normaal hoe ze alles hier zo uitbuiten. Nu zometeen de jaccuzi weer vol laten lopen en voor de laatste keer genieten van het uitzicht. Morgen vroeg zetten we de wekker op 5.30. We willen de zonsopgang zien, onbijten en dan weer terug naar NY. Deze keer moeten we het wel in 1 dag rijden. We gaan nog even kijken waar we Hanneke gaan op pikken onderweg. Het plan is dat zij de trein neemt en dan dat wij haar op pikken ergens halverwege.

• 06 Mei 2011 - 23:08

Hanneke:

Looking forward to it! Poughkeepsie, here I come!

• 07 Mei 2011 - 10:30

Ans:

Morice boft maar met een vrouw, die alles zo uitpluist.
    De verslagen zijn weer leuk om te lezen. Je schrijft zo, alsof je het zelf meemaakt.
    Ik heb Dinie net de verslagen ook gestuurd. En gezegd dat je zo gezellig schrijft.
    groetjes

• 07 Mei 2011 - 20:13

Amanda:

Jullie komen tijd te kort.....
    Wat een beleving weer super.
    Veel plezier nog ff en een goeie vlucht.

Groetjes