De eerste rit - Reisverslag uit Staunton, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu De eerste rit - Reisverslag uit Staunton, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

De eerste rit

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg jantien

04 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Staunton

Vandaag onze eerste autorit gehad. Morice zat bij Ben voorin, ik zat met Linda en papa en mama zitten achterin. Gaat prima. We zijn DC uitgereden, na 1 uur kom je al in een mooie omgeving terecht, veel groene heuvels en bossen. Eerst bij Cracker Barrol ontbeten. We proberen Ben en Linda uit te leggen dat deze eetstijl echt niet normaal is in Nederland. Hier betaal je 1.69 dollar voor een mok koffie en het wordt zo vaak bijgevuld als je wil. Dat hebben wij niet zeiden wij, daar is het 3.00 dollar en gewoon betalen voor een tweede. Oo zeker voor de helft van het geld zegt ze ook nog zo mooi! Nope! Same price. We hebben dus met z'n zessen ontbeten voor omgerekend 34,- Euro.
Na het ontbijt hebben we de snelweg verlaten en zijn we het Shenadoah National Park in gereden. Daar hebben we de Skyline drive gevolgt.
217KM 2 baans kronkelige weg die omhoog loopt door de bossen heen. We hebben er bijna 5 uur over gedaan want je mag maar 50km per uur.Wel veel herten gezien maar helaas is Yogi Bear niet voorbij gekomen, wie weet zien we die morgen.Je kunt stoppen bij van die uitzicht punten. Halverwege weer een heerlijke burger gegeten. We slapen vanavond in een Microtel. Het diner bestond vanavond uit een all you can eat chinees/wok buffet, totaal weer met z'n zessen omgerekend 41,- Euro incl liters cola.We kregen ook een fortune koekje aan het einde,je weet wel die koekjes die breek je eerst, dan haal je het papiertje er uit met de spreuk en dan eet je hem op... Nou mijn lieve vader die steekt het koekje geheel in zijn mond, ik zat naast hem, kon nog net op tijd de spreuk er uit halen die half uit zijn mond hing!!! We lagen dubbel van het lachen. Nou ik ga maar eens proberen te slapen, de rest van de familie is al in diepe coma. We vinden het echt leuk dat jullie reageren op onze verhalen. Bis morgen

• 04 Augustus 2010 - 09:16

Angela:

Yogi zit in Yosemite-park, moet je nog even verder naar boven rijden.. hi hi.
    Kon zeker net geen foto maken van Jan met een brieffie uit zijn giegel?? Zijn jullie al langs Turk-mountain gekomen? Effe gegoogled, maar zitten een aantal hoge bergjes daar.En een orgel in een grot, beren, slangen, herten, mooie watervallen, dus: pas op en kijk je ogen uit zou ik zeggen. tot het volgende verslag. xxx

• 04 Augustus 2010 - 10:50

Peet Juud & Dyon :

Gaaf dat jullie ook zelf de natuur in duiken! Lijkt me opnieuw weer een super ervaring. En is de koffie daar te drinken? Ik zweer bij Starbucks hahaha dus die kom je vast en zeker tegen! Caramel Frappucino mmmm maar ja ik moet er voor naar Oberhausen snik snik. Geniet nog lekker en erg leuk je verhalen! xxx

• 04 Augustus 2010 - 11:02

Gerrie & Diny:

Hoi luitjes,
    Aan het eind van de vakantie snappen Ben en Linda ons Hollandse eet en betaal systeem wel.
    Wij snappen wel waarom Jan de tekst niet wilde lezen!
    Bikkel kent nu het liedje .... die zien we nooit meer.......

Heb net van die grote botten gehaald en oren!!
    Nou zeg die kun je volgens ons beter meebrengen en misschien wel voor de helft van de prijs, zou Linda zeggen.
    Veel reisplezier en geniet ervan allemaal.

groetjes Bikkel, Gerrie & Diny

• 04 Augustus 2010 - 12:14

Loes:

wat leuk al die verhalen,ik print ze uit voor Oma die nu thuis is en we hopen dat het goed zal gaan,wat ik wel denk. Nou geniet en we wachten weer op het volgende verslag.geert en loes.

• 04 Augustus 2010 - 17:02

Wouter En Amanda:

Hoi Hoi,

Echt lachen die verhaaltjes.
    Ook al bij mac geweest zie ik.
    Wat is er met carla precies dan????
    Groetjes uit Pannerden

• 04 Augustus 2010 - 17:16

Marloes:

Leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Wat is er met je moeder aan de hand dan? Dat heb ik even gemist.

xxx Marloes

• 04 Augustus 2010 - 19:56

Anita En Fam:

dat is wel erg bekend dat jan alles in zijn ond steekt, was het wel gezond?? in groessen alles ok, we zagen diny met de traktor op het grasveld scheuren( echt wel) het is hier wel k weer, genoeg regen gehad nu, en zoon 19 graden. hoe is het met carla's been en schouder, houd zich dat een beetje met al dat auto zitten, en ja jantien, burgers he...maar een lange wandeling maken na het eten

groetjes

• 04 Augustus 2010 - 20:02

Anita:

heey jullie
    weer een berichtje, 5 minuten na het andere, lees net alle andere reisverslagen van jullie, snapte het niet zo goed geloof ik, zag ze ineens staan, ik dacht al, waarom mailt jantien niet hoe ze het hebben
    leuk om te lezen, en mijn vraag over carla alweer beantwoord. nog veel plezier en tot lees

grtjs

• 04 Augustus 2010 - 20:26

Marco En Rianne:

Gaat goed met jullie zessen lees ik, mmm heerlijk om daar aan de andere kant van de oceaan te zijn. Doe alles wat je wilt doen, neem het allemaal goed in je op, want het is super bijzonder wat jullie daar doen op eigen houtje!!!!! Liefs uit Schoonrewoerd.