Jackson and Grant Teton - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Jackson and Grant Teton - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Jackson and Grant Teton

Blijf op de hoogte en volg jantien

11 Juni 2015 | Verenigde Staten, Teton Village

Het blijft iedere route weer adembenemend. Overal staan borden met pas op wild, maar tot nu toe alleen nog herten en een aantal bizons gezien in de verte.
Wat wel een bonus was is dat we echte cowboys onderweg tegen kwamen. Een 4 tal cowboys op paard en met een hond die een kudde met tig koeien over de weg naar een ander weiland brachten. Daar werden we even stll van, voor die mensen hier is dit de normale gang van zaken maar wij kennen het alleen uit de films.
We slapen in Jackson, weer gezellig met z'n vieren op een grote kamer. Dit is zoveel voordeliger dan 2 tweepersoonskamers.
We zitten midden in het stadje, vreselijk toeristisch. Allerlei toeristische winkels, 2 hebben we er bekeken en toen was het wel klaar. Op naar de Starbucks wachten totdat we de kamer op mochten want we waren al om 11.15 hier.
S'middags zijn we met een grote kabelbaan omhoog gegaan naar 1200m. In het dal was het 30 graden en boven 16 met wederom nog veel sneeuw.
Het is hier in de winter een sneeuw gebied, veel houten cabins en grote resorts.
Als diner hebben we wederom een hamburger gegeten, deze keer van bizon vlees, tenminste wij drieeen, mama uiteraard niet.
Was het duurte diner wat we tot nu toe hebben gehad, maar ja gisteren hadden we bier en margaritas voor 2 dolar nu was het bier 4 dollar en de margarita 7. Ze weten wel wat ze kunnen vragen. Benzine is het zelfde, de vorige 2 keer getankt voor 2,50 per gallon, hier vragen ze 2,90.
Toen naar bed want we hadden het geniale idee om met zonsopgang al voor de Tetons te staan zodat we mooie fotos kunnen maken en de drukte voor zijn.
4.15 ging de wekker en om 5.00 waren we onderweg.
De fotos spreken voor zich. Het lijkt bijna nep, met de bergen die weer spiegelen in het blauwe water.
Dit is echt het mooiste wat wij tot nu toe ooit hebben gezien!
We waren niet de enige die er zo vroeg bij waren, maar het was goed te doen.
Rond 10.00 waren we weer thuis, gewoon effe al 5 uur in de auto gezeten. Dus zijn we weer heerlijk gaan slapen voor een paar uur. Wakker geworden en gedocuhed, zo laten we de dag nog maar een keer beginnen.
Rond 15.00 hebben we wat gegeten en nu heeft moeders de nachthemd al aan want tja over een uurtje of 2 gaan we weer slapen want morgen vroeg rijden we weer om 5.00 weg naar Yellowstone. (het is nu 17.10 onze tijd)
Puur weer om de drukte voor te zijn, want ondanks dat het juni is, is het al druk!

We zijn benieuwd wat Yellowstone ons gaat brengen, maar voor nu kan er niks op tegen de Grand Tetons.