Rocky Mountains - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu Rocky Mountains - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van jantien bosma - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains

Blijf op de hoogte en volg jantien

08 Juni 2015 | Verenigde Staten, Estes Park

Zaterdag ochtend waren Morice en ik al om 6.00 wakker, tja wat gaan we doen? Ach laten we vast wat boodschappen halen, water, fruit en Budweiser ofcourse. Want het maakt hier niet uit hoe laat het is, je kunt altijd naar de supermarkt. Deze had als extra ook nog een Starbucks er bij in zitten. Pa en ma waren inmiddels ook wakker. Op naar het ontbijt, we hebben een soort van lodge dus zonder ontbijt. We zijn bij The Egg and I geweest. Om 9.00 al een wachtrij voor het restaurant! 10 min later zaten we aan tafel. Morice een kan koffie, pa en ma ieder een kan thee en ik had een karaf water. Lekker stevig ontbijt en uiteraard at mama geen ei, want ze eet alleen die van onze eigen kippen!
Koelbox vol met drinken, alle opladers mee en off we go. Als je een National Park in wil moet je een pas kopen, we waren niet de enige, dus je moet effe in de rij staan. Zoals Morice zei: lekker met z'n allen in je V8 een natuurpark gaan bezoeken .We gingen de Trail Ridge road rijden. Toen we het park inreden hadden we 22graden en stralende zon. Je rijdt heel rustig niet harder dan 40km p/u omhoog richting 3300M. Dit merk je wel, je wordt een beetje licht in je hoofd. Onderweg maakt het niet uit waar je kijkt alles is mooi,alle uitzichten zijn ver, overal zie je bergen. Halverwege belanden we nog in een hagelbui en in de sneeuw. De weg is net 1,5 week open en we zitten midden in een ski gebied. Op het hoogste punt hadden we nog maar 3 graden, brrrr zomer vakantie. Onderweg zie je overal herten los lopen, heel mooi om te zien, maar wij zijn niet zo gek als die Amerikanen, SUV aan de kant en dan in je camouflage kleding , je wandelschoenen en met je telelens en statief een foto maken van een hert... Waarna je weer in je auto stapt.
Morice had op de kaart gezien dat er een plaats was welke Nederland heet, aangezien wij in 'The "Beast" (zoals Morice zijn nieuwe schaje noemt) een GPS systeem hebben zitten die ons heel duidelijk laat zien waar we heen moeten, hadden we weer een adembenemende rit. Na een lange dag van veel indrukken hebben we heerlijk Domino's pizza laten bezorgen. Om 20.00 sliepen we!!

Tja als je om 20.00 gaat slapen dan ben je om 5.00 wakker! Dus wij ons aangekleed en de auto ingestapt op zoek naar een plek voor een zonsopgang. Aangezien we hier tussen de bergen zitten zou je moeten hiken naar een goeie plek. Dat gaat dus niet gebeuren, we hebben een plek gevonden waar de Rockys goed te zien waren en hier hebben we echt zulke mooie foto's genomen,alsof je voor een schilderij staat.
Rond 6.00 waren we weer terug, pa en ma waren inmiddels ook al wakker. Gezellig even met Diny gekletst. Alles gaat prima thuis. Bikkel kennen we straks niet meer terug zo slank met al dat gewandel. Hij reageert alleen niet op ons, geen van ons. Hij zal wel denken jullie laten mij hier achter, ik negeer je. Terwijl hij vorig jaar toen Morice en ik hier waren en pa en ma thuis reageerde hij wel, of toen pa en ma weg waren naar Duitsland reageerde hij ook gewoon.
Ontbijt hebben we weer bij The Egg and I gedaan, zondagochtend 7.30 zal er vast wel geen wachtrij staan, nou gewoon weer aansluiten en effe wachten. Weer een heerlijk ontbijt gehad.
Aangezien we gistren al zoveel hebben gereden, was er vandaag niet echt iets wat we moetsten zien. Pa's foto toestel is al bijna vol dus er moest een extra geheugenkaart bij. Ach we rijden wel effe naar Walmart alleen zat deze 1,5 uur rijden verder. Weer een fantastische rit. Beide kanten rotsblokken met borden watch out fallling rocks en een hard stromende rivier ervoor. Lekker weer onderweg, 22 graden en zon. Het maakt niet uit waar je rijdt maar overal zie je de Rockys op de achtergrond. Effe lekker een Starbucks tussen door, moeders is ook al helemaal weg van de Caramel Macchiato.
Toen moest het gebeuren, er moest getankt worden met The Beast. Omgerekend ging er 67liter in voor 40 Euro, geen geld!
Hij rijdt 1 op 7,5 en ach met deze benzine prijs is het goed te doen.
S'middags lekker gerelaxed thuis en vanavond wezen uit eten bij Smokin'Dave's BBQ & Tap house. Ik moest rijden want de heren hadden al een paar biertjes op. Ging super, is wel heeeeel wat anders dan mijn schuurmonster. Er zit echt alles op en aan, 7 USB aansluitigen, 4 sigaretten aanstekers, tig sensoren die echt alles aangeven, als je iets buiten je lijn rijdt gaat de stoel trillen aan de kant waar je heen rijdt, ik reed vaak scheef ;)
Weer wachten bij het restaurant, maar het was het wachten echt dubbel en dwars waard. We hebben heerlijk gegeten. Het Hillbilly gehalte was erg hoog. Zo uit alle films weggelopen.
Na het eten nog even in de hottub gezeten, die zit hierbij het resort.
Voor morgen staat er een rijdag op het programma, dinsdag checken we in in Jackson Wyoming, zo'n 800 km hier vandaan. Morgen gaan we 500km rijden tot Rock Springs, WY en dan dinsdag de laatste 300km.

• 09 Juni 2015 - 13:19

Diny & Gerrie:

Hier waait het veel, noord/oosten wind en weinig zon. Zou bijna weer een lekker stamppotje gaan koken vanavond.
    De aardbeien en de eitjes smaken prima.
    De glazen snoeppot is bijna leeg!!!! niet door mij.

Geniet van de reis .

Groetjes, Bikkel en D&G